Süreyya Paşa
Süreyya Paşa
6 Şubat 2020
VW Grubu stratejisi
6 Şubat 2020

NGK ve Ford’un güçbirliği artıyor

Spark Plug Europe, Ford 1.0 Ecoboost için bujileri tedarik ediyor. Sektör dergisi Engine Technology International, geçen sene Ford‘un yeni 1.0 litrelik Ecoboost motorunu hem “2012 Yılının Motoru” hem de “En İyi Yeni Motor” ve “1.000 cc’den Küçük En İyi Motor” seçmişti.

Global otomotiv devi Ford, yeni güç ünitesi 1.0 Ecoboost için tercihini NGK bujilerinden yana kullandı. Direkt enjeksiyonlu turbo şarjlı 1.0 Ecoboost motorunun orta vadede konvansiyonel, yani şarjlı olmayan 1.600 cc’li dört silindirli motorun yerine geçmesi öngörülüyor. Ne de olsa yeni üç silindirli motor, aynı gücü ürettiği gibi, 1.400 devirden itibaren daha fazla tork (170 Nm) sunuyor. Aynı zamanda ortalama yakıt tüketimi dört silindirli motora göre, 100 kilometrede 5,1 litreye, hatta motorun 74 kW (100 bg) gücündeki daha küçük olan versiyonunda 4,8 litreye düşürüldü.

HER PERFORMANSA UYGUN BUJİLER

Her iki performans kademesi için dünyanın lider buji üreticisi NGK tek tedarikçi olarak Ford üretim bantlarına ileri teknoloji ürünü bujiler sağlıyor: SILZNAR8C7H bujisi, NGK tarafından özel olarak yüksek şarjlı Ecoboost motorları için geliştirildi. Uzun ve ince (Hex 14) bir M12 vida dişine sahip bu çift asil metal tipi bujinin orta elektrodu, son derece ince, sadece 0,6 mm kalınlığında olduğu halde olağanüstü dayanıklı ve erozyona dirençli olan, iridyum adlı asil metalden yapılmış bir uç ile donatıdı. Ayrıca bujinin orta elektrodu iki basamaklı olarak tasarlandı: İzolatör kaidesinden orta elektroda geçişinde küçük bir basamak bulunuyor. Bu şekilde oluşturulan çevre aralığında gerçekleşen “corona etkisi” denen fiziksel olay sayesinde mikroskobik boyutlardaki kurum parçacıkları sürekli olarak yakıldığından, bujinin soğuk çalıştırma özellikleri optimum seviyeye ulaşıyor. Zira çevre aralığı böylelikle kurum tutmayarak daima güvenli bir ateşleme garantiliyor.

ÖZEL SERAMİK İZOLATÖRÜ

İnce iridyum ucunun dışında hava-yakıt karışımına müdahale olanağını daha da ileriye götüren bir unsur da bujinin “Square Platinum Electrode” (SPE) adını taşıyan topraklama elektrodu… Bu tasarımda topraklama elektrodunun kenarları pahlanırken, elektrodun üzerinde hemen hemen hiç aşınmayan küçük bir platin cisim yer alıyor. Yenilikçi yapı tarzı sayesinde karışıma en iyi şekilde müdahale olanağı sağlandığı gibi, alev çekirdeğinin ateşlemeden sonraki yayılımı daha da optimize edilmiş durumda Çünkü SILZNAR8C7H bujisinin seramik izolatörü de çok özel: NGK üretimde ilk defa yeni, dielektrik direnci son derece yüksek olan bir seramik malzemeden yararlanıyor. İnce cidar kalınlığına ve Ford 1.0 Ecoboost motorunda oluşan aşırı ateşleme voltajlarına rağmen izolatör zararlı deşarjları etkili bu şekilde önlüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir