NGK ve Ford’un güçbirliği artıyor
6 Şubat 2020
NGK ürünlerini bulmak
6 Şubat 2020

VW Grubu stratejisi

NGK Spark Plug Europe, yeni nesil VW Golf’un da seri üretimi için önemli komponentler sağlıyor. Çok satan otomobile bujilerle olduğu gibi dizel soğuk çalıştırma teknolojisi ve sensörlerle de katkıda bulunan NGK, böylece Volkswagen Grubu’nun stratejik tedarikçisi konumunu da pekiştirmiş oldu.

NGK Spark Plug Europe, Golf VII için bujiler, kızdırma bujileri ve sensörler tedarik ediyor. Golf VII’nin yüksek performanslı, EURO 6 egzoz standardına uygun motorlarının hem benzinli hem dizel versiyonları, fabrikadan NGK Spark Plug ürünleriyle donatılıyor. Örneğin serinin en küçük motoru olan yeni 1.2 TSI’nin yanı sıra 1.4 TSI motorunda da PZKER7A8EGS bujisi yer alıyor. Çok ince, aşınmaya son derece dayanıklı platin uçlu bir orta elektrodu bulunan bu çift platin tipi buji, ek olarak karışıma müdahale olanağını artıran ve alev çekirdeğinin yayılımını önemli ölçüde iyileştiren yönlendirilmiş bir topraklama elektroduna sahip. Söz konusu bujide ayrıca topraklama elektrodunda üç katmanlı bir bakır çekirdek ve 2011 yılında tanıtılan “Long Insulator” tasarımı bulunuyor: Daha uzun tutulan izolatör gerilim atlamalarının önüne geçerken, çanak biçiminde bir temas yüzeyi de zararlı deşarjları engelliyor.

EA288 ailesinin yeni dizel motorlarında (1.6 TDI ve 2.0 TDI) Volkswagen, NGK’nın ürettiği Y1002 AS kızdırma bujisini tercih etti. Bu yenilikçi ürün, sadece 3,5 mm kalınlığında bir kızdırma borusu ve Hızlı Kızdırma Sistemi (Advanced Quick Glow System-0AQGS) ile donatıldı. Bu sayede iki saniyeden kısa bir sürede 1.000 °C’lik bir sıcaklığa ulaşıyor, ayrıca mükemmel sonradan kızdırma özelliklerine de sahip. Böylelikle en soğuk havalarda bile ilk çalıştırma ve kendiliğinden ateşleme için gerekli olan ısıya ulaşana kadarki çalışma sırasında çevreye asgari ölçüde zarar veriliyor.

EGZOZ SİSTEMİNDE NTK GÜVENCESİ NGK, Golf VII’nin egzoz sistemi için NTK marka sensörler tedarik ediyor. Örneğin 1.2 TSI versiyonunda gerilim değişimli OZAS-S lambda sensörü, hava-yakıt karışımının ayarlamasına destek oluyor. 1.4 TSI’de ise ZFAS-U tipi geni! bantlı bir lambda sensörü ayar sensörü ve bir OZAS-S sensörü de teşhis sensörü olarak görev yapıyor. ZFAS-U sensörü ayrıca 1.6 TDI motorunda da karışımı hassasiyetle ayarlıyor. Ve nihayetinde NTK sıcaklık sensörleri de motora yakın egzoz gazı arıtma prensibine göre çalışan dizel motorların optimum çalışmasına katkıda bulunuyor: Egzoz gazının sıcaklığını denetlemek üzere turboşarjın önüne bir CTAS-T sensörü monte ediliyor. 100 ile 900 °C arası sıcaklık aralığında çalışan bu “Condition Temperature Automotive Sensor-Thermistor”, hızlı tepki süresi ve olağanüstü hassas ölçüm sonuçları ile öne çıkıyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir