Süspansiyon uzmanı
6 Şubat 2020

Tarihçemiz

1927 yılında Abdullah Güzel tarafından kurulan Güzel Oto Tic. A.Ş. “Her zaman en kaliteli ürünler, en iyi hizmet ile sunulmalı” ilkesini belirleyerek Shell Motor Yağları, Shell Benzin İstasyonu ve Opel Orijinal Yedek Parçaları ile yola çıkmıştır.

Aynı ilke ile Rıfat Güzel,  Konya’dan İstanbul’a gelerek 1930’lu yıllarda işi geliştirerek 2. kuşağın İstanbul’da ürün gamını arttırmasıyla Sirkeci’ye taşınan Güzel Oto artık sektör ve pazarın lideriydi.

1950’li yılların sonunda 3. Kuşaktan Mehmet Bilginoğlu’nun liderliği ve Yönetim Kurulu Başkanlığı ile Rotaş Oto Ticaret A.Ş. firmasını kurup ürün gamı çok genişletilmiş ve 50’den fazla üretici ile tek satıcılık sözleşmesi yapılmıştı.

1970’li yıllarda Merkez İstanbul Taksim’e ve depolar ise İstanbul Topkapı ilçesine taşınmıştı. Aynı zamanda gelişen sanayi sitelerine daha hızlı sevkiyat amaçlı Bilgin Oto Perakende Şubeleri de devreye girip, 1970’li yıllarda holdinglere sağlanan finansal avantajlardan dolayı Bilgin Oto, Rotaş Oto ve Güzel Oto artık Rotaş Rot Holding çatısı altındaydı.

Her zaman en kaliteli ürünleri ve en iyi hizmeti sunma anlayışının en önemli parçalarından biri olan “bulunabilirlik” ilkesinde ilerleyen şirket %95 hedefin üzerindeydi.

1990’lı yılların başında Taksim’in turizm merkezi olması ile şirketin merkezi Topkapı’ya taşınmış ve artık ofisler ile depolar aynı çatı altındaydı.

Çocukluğundan beri part-time olarak işin içinde olan ve şirketlerin birçok departmanında rotasyon yapan Faruk Bilginoğlu, 1990’lı yılların ortasında artık tam gün şirketteydi. 4. Kuşak olarak çıtayı yükseltmeyi ve birçok yenilikler ile yeni ilaveler yapmayı planlıyordu.

16 Aralık 2003 tarihinde ATR’den Roland Dilmetz ile imzalar atılmıştı. Şirket tarihinin en önemli, gurur ve onur kaynaklarından biri olmuştu. Yüzlerce ödül ve başarı hikâyesi ile dolu 93 yıllık serüvenin en önemli gelişmelerinden biri 2004 yılı Ocak ayı itibariyle artık Güzel Oto ve Rotaş Oto olarak her iki firmanında ATR hissedarı olmasıydı.

2007 yılında Güzel Oto ve Rotaş Oto ATR Shareholders Meeting İstanbul’da evsahipliği yapmış, kuruluşumuzun 100. yılı 2027 yılında bu gururu tekrar İstanbul’da yaşatmak isteriz.

Devamında 2000’li yıllarda zincirin servis halkasında da bulunmak için Bilgin Otomotiv Tic. A.Ş. kuruldu.

Artık 2000’li yılların hemen başında Güzel Oto bugünkü merkezi Çatalca Serbest Bölgesine taşınmıştı. Toplam depomuz 300m2’ iken 3. Kuşaktan Mehmet Bilginoğlu’nun yoğun çalışması ile 2017 Ekim ayında Güzel Oto’nun Çatalca Serbest Bölgedeki depolarının toplam alanı 32.000 m2  olup bu kuvvetli öz sermaye ile tamamı ödenmiş ürünlerle stoklarımız hazırdı. Şirket prensiplerinden biri de her zaman öz sermaye ile çalışmak, asla banka kredisi kullanmamaktı.

2017 Ekim ayında Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Bilginoğlu’nun vefatı ile şirketin ortaklık yapısı değişmişti. Yıllar içinde yaşanan vefatlar ve yeni katılan mirasçılar ile şirketteki hissedar sayısı artık 12 olmuştu.

2018 ve 2019 yılında hissedar sayısının çokluğundan karar almak zorlaşıyor ve şirket en önemli prensiplerinden “Yüksek Bulunabilirlik” oranında hedeflerinden uzaklaşıyordu. Fakat asla kaliteli ürün ve öz sermaye ile çalışmaktan vazgeçilmemişti.

2018-2019 yıllarında şirket yüksek stok ürün seviyesi sayesinde pazarda varlığını sürdürmekteydi. Ancak fazla hissedar ile karar mekanizmasının yavaşlaması şirkete zarar verdiğinden dolayı şirketi artık tek ortaklı yapıya çevirmek gerekiyordu.

2019 itibari ile %11 hissedar olan 4. kuşaktan Faruk Bilginoğlu, tüm hisseleri satın alarak yeniden yapılanmaya hız verdi.

1970’li yıllarda holdinglere sağlanan finansal avantajların ortadan kalkması ile Faruk Bilginoğlu ilk iş olarak holding yapısından çıkmaya karar verdi.

Artık Faruk Bilginoğlu birbirinden bağımsız 5 şirketin %100 tek hissedarıydı.

Rotaş Rot Oto Tic. A.Ş. / Bilgin Otomotiv A.Ş. / Rotaş Oto Ticaret A.Ş. (ATR Shareholder) / Güzel Oto Ticaret A.Ş. (ATR Shareholder).

Yapılacak çok işimiz olduğundan, ilk yıl olarak mottomuzu “ALL YOU NEED IS NOW” olarak belirledik. Kaliteli ürün, hızlı sevkiyat, öz sermaye ile çalışmak prensiplerimizden asla taviz vermeyerek yolumuza devam edeceğiz. Öncelikle yeni bir şirket anayasası oluşturacağız. Ürün gamı için politikamız ise aynı şekilde kalacak.  “ONLY IPAS; NEVER PRIVATE BRAND”.

Fiyat rekabetinin oldukça fazla olduğu bu dönemde şirket karlılığı açısından “ONLY IPAS, NO PRIVATE BRAND” politikamızdan asla vazgeçmeyeceğiz. Hiçbir zaman marka koleksiyoncusu olmadık, olmayacağız. Rotaş, ATR hissedarları içinde eleman sayısı ve ciro ortalaması bakımından en verimli firmalardan biri olmuştur. Son 10 yıl içinde en fazla bonus ratio kategorisinde 1. olan firmamızın bu başarısının en büyük sebebi IPAS projesine olan inancımız ve her zaman montaja mal üreten tedarikçilerle çalışıyor olmaktı.

Pazarlama, katalog oluşturma, fiyatlandırma, garanti hizmetleri, broşür, ürün geliştirme, ürün kalite kontrolü için laboratuvar inşa etmek gibi AR-GE çalışmalarının maliyetlerini her zaman üreticiye yükledik. Eğer kendi markamızı üretseydik, ilk başta büyük karlılık görecek ancak sonra çıkacak ekstra çalışan masrafları ve organizasyon giderleri ile 5 yılın sonrasında büyük zarar edecektik.

Özellikle yıllar içinde oluşacak atıl stok maliyetini bile hesaplamak artık çok zor duruma geldi. Almanya menşeili paketleme firmalarına baktığımızda 100 yıllık geçmişleri olduğunu, bugünkü konumlarına kolayca ve hızla gelmediklerini görüyoruz.

Maalesef dünyada 5 yıllık, Türkiye’de ise yıllık planların zor yapıldığı bir dönemdeyiz. Bu sebeple yaptığımız analizler sonucunda IPAS projesinden ayrılmamamızın, karlılığımız açısından çok önemli olduğunu biliyoruz.

Rotaş ve Güzel Oto olarak 93 yıllık tarihimizde gerek yönetim kadromuz gerek satış elemanlarımız hiçbir dönem kalite problemi ile karşılaşmadı. Her zaman masamızda rakiplerin düşük fiyat politikaları ve uzun ödeme vadeleri konu oldu. Bu dönem içerisinde montaja üreten, en yüksek kalitede ürünler tedarik eden firmalarla çalıştık ve çalışmaya devam edeceğiz.

Her hafta satış ekipleri ile lüks otellerde yemekler vererek, marka tanınırlığını anlatmak için milyonlarca Euro’yu promosyon malzemelerine, ne olduğu, nerede üretildiği belli olmayan ürünlerin kaliteli olduğuna ikna etmek için harcama yapacak kadar zengin olmadık.

Fuarlara IPAS ürünleri ile prestij amaçlı katıldık. Hiçbir zaman ne olduğu ve nerede üretildiği belli olmayan ürünleri satmak için, tanıtmak için yatırımlar yapmadık.

Rotaş ve Güzel Oto adına IPAS projesini başlatan, geliştiren tüm ATR çalışanlarına ve Steering komite üyelerine çok teşekkür ederiz.

Belirmek isterim ki milyonlarca masraf yapacağımız yerde, ziyaret ettiğimiz müşteriye “Ürün gamımız Dünya’nın sayılı üreticilerinden Ferrari, Porsche, Mercedes, BMW, Audi firmalarının mühendisleri tarafından onaylanmıştır.” diyoruz. Bu cümleyi söylememiz için arka tarafta milyonlarca Euro yatırım yapan üreticilerle çalıştık ve çalışmaya devam edeceğiz.

Hızlı sevkiyat için Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde analizlere başladık. Sonuçlarına göre; depo için yer satın alacağız veya kiralayacağız ya da maliyet analizlerine göre sevkiyat konusunda lojistik firmaları ile anlaşacağız. 4 aylık analizlerimiz sonucunda ortaya çıkan sonuçlara göre büyük şehirlerde arsa alıp kendi depomuzu inşa etmek mantıklı görünüyor. Oldukça kötü günler yaşayan gayrimenkul piyasasına göre arsa değer artış oranları ile depo maliyetlerini değerlendirip son kararımızı vereceğiz.

Belirtmeliyim ki ufak şehirlerdeki gayrimenkul karlılığı, tahmini ciro beklentileri ve yedek parça karlılığını düşündüğümüzde lojistik firmaları ile çalışmak çok daha kazançlı görünüyor. Matematik bilimine güvenerek son kararımızı en kısa zamanda verip eyleme geçeceğiz.

Perakende firmamız Bilgin Oto’ların organizasyon yapılarını hızla değiştirip, 6 aylık deneme süresinin ilk periyodunu ele aldığımızda elde ettiğimiz verilere göre 2021 yılı bitmeden İstanbul’un çeşitli bölgelerinde yeni şubeler açacağız.

Ülkemizde tedarik zincirinin tüm halkalarını geliştirip tamamladıktan sonra da Avrupa’da şubeleşme projesini ele alacağız. Büyük ihtimalle 2025 yılında masaya yatırılacak ve 100. yılında yurtdışında şubeleşmiş bir firma olmayı planlıyoruz.

4.kuşak olarak zamanı gelince işlerimizi 5. Kuşağa emanet edeceğiz. Devir öncesi kendilerinin farklı sektörlerde, kendi işlerini yönetebilmeleri ve kazandıkları tecrübelerini otomotiv sektörüne katma değer olarak sunmalarını bekliyoruz.

5. Kuşaktan Mehmet Bilginoğlu  gıda, gayrımenkül, sağlık turizmi ve hukuki danışmanlık sektörlerinde kendi işlerini yönetiyor. 5. Kuşaktan Ahmet Bilginoğlu ise an itibariyle İngiltere Stowe School’da öğrenim görüp abisinin kurduğu, İngiltere ve Galler’deki işlerini 18 yaşında devralmayı bekliyor.

Farklı sektörlerde tecrübe kazanmaya başlamalarına rağmen her ikisi de fırsat buldukça yedek parça üreticileri ile toplantıve seminerlere katılarak, otomotiv sektöründe tecrübe kazanıyorlar. Geleneksel aile işi olan otomotiv sektöründe yer almaları için minimum 5 yıl farklı sektörlerde iş tecrübesi kazanmaları ve başarılı olmaları  şartı artık şirket anayasamızın bir parçası oldu.

Hedeflerimiz arasında kazancımızın büyük kısmını hayır kurumlarına aktarıp, sosyal sorumluluklarımızı asla unutmayacağız.

Yapacak çok işimiz var ve “All We Need Is Now”.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

b4b indir